De Volkswagen Kever is niet zomaar een auto, dat zal iedere Kever liefhebber beamen. Het is een auto met een bijzondere geschiedenis en ééntje die niet snel vergeten zal worden. Nog steeds rijden deze auto’s rond en dat is opmerkelijk, zeker als je weet dat de Kever vanaf 1978 niet meer voor Europa is geproduceerd. Een oud Kevertje dus, maar wel eentje met een lange adem. Dit heeft alles te maken met de degelijkheid waarmee het model is geproduceerd en hoe de Kever onderhouden wordt. Gelukkig kan men nog steeds onderdelen voor de Kever bestellen. Dus daar hoeft het niet aan te liggen. Eén van de beste modellen ooit In 1947 worden de eerste Kevers door Volkswagen geëxporteerd naar Nederland, in totaal 56 stuks. Dertien jaar later zijn er al 100.000 verkocht. Volkswagen doet het goed met al zijn modellen, maar de Kever en de Golf doen het wel heel erg goed. De 15.007.034ste Kever stoot zelfs in 1972 T-Ford van de eerste plaats. Dit ‘kleine bolle autootje’ waar in eerste instantie niemand warm voor liep, komt uiteindelijk ook in de top vijf van de ‘Meest verkocht wagens over de hele wereld ooit’. Zo blijft de Kever in topvorm Het geeft wel aan hoe bijzonder de Kever is. Maar hoe degelijk het model ook is gebouwd, er kan natuurlijk altijd iets stuk gaan aan de auto. Gelukkig heeft Paruzzi genoeg onderdelen voor VW, waaronder ook voor het Kever model. Zo kan die leuke karakteristieke Kever gewoon blijven toeren. |
https://www.paruzzi.com/ |