Hoe schrijf je een goed blogbericht?


Posted On jul 13 2018 by

Iedereen kan een blogbericht schrijven. De kunst om dit echter volgens bepaalde bewezen effectieve technieken te doen, wordt niet door iedereen beheerst. Er zijn wel degelijk methodes in te zetten, die ervoor zorgen dat je blogbericht door veel mensen worden gelezen, gewaardeerd of gedeeld. En dat is het uiteindelijke doel, om zoveel mogelijk mensen te bereiken die vervolgens baat hebben bij het thema waarover je geschreven hebt.

Wees uniek
Een eerste goede indicatie voor een goed blogbericht is goede content. Zorg voor duidelijke onderwerpen waar je zelf veel van af weet. Zo kun je in je eigen unieke schrijfstijl je kennis delen en mensen enthousiasmeren voor de diensten die je hun aanbiedt. Hoe dichter je bij jezelf kunt blijven, des te beter weten je potentiële klanten met wie ze te maken hebben en waarbij jij hun kunt helpen. Een blogbericht biedt zo een eerste kennismaking met jou als persoon en je kunt al een begin maken met het bieden van ondersteuning en advies.

Maak een set-up
Voordat je begint te schrijven, doe je er goed aan om eerst kernwoorden voor jezelf te bedenken van alle onderdelen die je in het blogbericht terug wilt zien komen. Je kunt zo alvast een goede opbouw maken en bepalen waar in het bericht je bepaalde zaken wilt plaatsen. Zo krijg je een duidelijke opbouw en is ook voor de lezer gelijk duidelijk waar het bericht over gaat. Schrijf korte stukjes met kopjes waarin je eveneens zoekwoorden terug laat komen.

Pakkende titel
Om de aandacht te trekken, kies je vervolgens voor een pakkende titel. Hierin laat je de zoekwoorden over het onderwerp terugkomen, zodat nog duidelijker is wat je wilt vertellen. Wanneer de lezer op het onderwerp zoekt, krijgt hij gelijk jouw blogbericht te zien. Google selecteert op relevante tekstinhoud en op zoekwoorden die bezoekers intikken voor informatie. Door hier juist op in te spelen, zul je met je seo webteksten hoger eindigen in de zoekmachines. 

Call to Action
Aan het eind van elk goed blogbericht hoort een call to action. Je geeft hierbij aan de lezer aan wat ze met het artikel kunnen doen, om de juiste steun of meer informatie te krijgen. Zeker als je een dienst of product probeert aan te prijzen, is het belangrijk de lezer te sturen in de richting van jouw diensten. Klinkt dit toch erg ingewikkeld? Schakel dan een tekstschrijver den haag in.

http://www.textmakelaar.nl

Last Updated on: juli 13th, 2018 at 8:47 am, by


Written by