Promotie is iets van alle tijden en bedrijven zijn nog altijd op zoek naar het perfecte promotiemiddel. Hoe kunt u een goed promotiemiddel herkennen, zodat u zeker weet dat u het juiste gevonden heeft. Er zijn 3 verschillende criteria voor een sterk promotiemiddel, namelijk: simpel, origineel en bruikbaar. Wanneer uw promotiemiddel aan alle 3 deze criteria voldoet kunnen we spreken van een effectief en sterk promotiemiddel. Hoe dit precies in zijn werking gaat en waarom kalenders binnen dit plaatje passen leggen we u in dit artikel uit. Verder geven we u aan het eind van het artikel een onmisbare tip als het gaat om de aanschaf van promotiemiddel. SimpliciteitHet is dus erg belangrijk dat uw promotiemiddel simpel is, dit om het promotiemiddel toegankelijk te maken. Kalenders zijn uiteraard vrij simpel en toegankelijk voor iedereen die kan lezen. Een simpel promotiemiddel is natuurlijk ook makkelijk in bulk te bestellen, niet onbelangrijk als het gaat om een promotiemiddel wat u op grote schaal wilt gaan verspreiden. Buiten kalenders zijn er nog 1001 promotiemiddelen die voldoen aan het brede criterium van simpliciteit. OriginaliteitEr zijn natuurlijk ontzettend veel promotiemiddelen die we kennen als ‘standaard promotiemiddelen’, denk bijvoorbeeld aan een pen, een mok, een tasje en ga zo maar door. Om echt op te kunnen vallen tussen alle andere promotiemiddelen is het belangrijk om iets te kiezen met een flinke portie originaliteit. Kalenders vallen uiteraard niet in het rijtje van pennen, mokken en tasjes. Kalenders voldoen dus ook aan dit criterium van originaliteit, een criterium waar menig promotiemiddel afvalt. BruikbaarheidMisschien wel het belangrijkste criterium van een sterk en effectief promotiemiddel is de bruikbaarheid. Om de eindgebruiker, namelijk uw doelgroep, ook echt te raken met uw promotiemiddel is net natuurlijk wel belangrijk dat zij iets kunnen met uw promotiemiddel. Het is ontzettend moeilijk om een promotiemiddel te vinden wat beschikt over alle 3 de verschillende criteria. Om die reden hebben we kalenders als onderwerp van dit artikel genomen, dat is namelijk een promotiemiddel wat wel degelijk beschikt over de 3 verschillende eisen van een goed promotiemiddel. Kalenders zijn namelijk voor vrijwel iedereen die kan lezen bruikbaar. De onmisbare tipVoordat u de kalenders op grote schaal zou gaan verspreiden is het belangrijk om deze eerst uit te testen, misschien pakt het wel anders uit dan u vooraf had verwacht. Hoe kunt u deze kalenders dan precies uittesten? U kunt de kalenders als relatiegeschenk uitdelen, observeer eens hoe hierop wordt gereageerd en vraag er nog eens naar. Worden de kalenders ook echt in gebruik genomen of verdwijnen ze in de prullenbak. Kalender drukkerijTot slot, laat uw kalenders bedrukken door een drukkerij. Een drukkerij zorgt ervoor dat u de beste kwaliteit krijgt en dat mensen de kalender ook echt op willen hangen. Daarbij krijgt u vaak een gratis proefdruk, en weet u zeker dat u tevreden kan zijn met het resultaat. |