Gegrond
Image default
Aanbiedingen

Het belang van een klantenservice

Het is belangrijk er veel aandacht aan de klantenservice van een bedrijf wordt besteed. Dit is namelijk een communicatielijn met de huidige klanten, potentiele klanten en leveranciers. Toch wordt het door bedrijven vaak vergeten om hier genoeg aandacht aan te geven. Bijna ieder groot bedrijf beschikt over een klantenservice omdat dit binnen het budget past, sterker nog de meeste bedrijven hebben hier een speciale afdeling voor gemaakt. Helaas past een klantenservice niet bij ieder bedrijf in het budget want het is een hele dagtaak geworden en daar moet personeel voor aangenomen worden. Als de huidige tijd wordt vergeleken met het verleden dit onderdeel binnen een bedrijf compleet veranderd. In het verleden kwam het maar een enkeling voor dat een bedrijf een inkomende oproep kon verwachten, de oproep kon dan door een personeelslid worden beantwoordt. In deze tijd is dit anders want het is een communicatielijn van het bedrijf geworden . Bij onduidelijkheden, vragen of klachten wordt er naar het betreffende bedrijf gebeld om dit te melden en daarop een antwoord te krijgen. Zij maken hier zo vaak gebruik van dat er om de aantal minuten en sommige gevallen om de secondes, er naar het bedrijf gebeld wordt. Het is voor een bedrijf noodzakelijk om deze oproepen te beantwoorden, als dit niet gebeurt zal dit voor een negatieve mond-tot-mond reclame zorgen. De mensen krijgen een negatief beeld over het bedrijf waardoor zij niet meer snel tot een aankoop zullen gaan. 

Een grote groep bedrijven heeft niet het budget om afdeling klantenservice te hebben maar om de klanten toch te woord te staan kan er een telefoonservice ingeschakeld worden. Dit zijn extern bedrijven die de hele telefoon tot hun verantwoording nemen, zij beantwoorden de oproepen van het bedrijf. Een inbound callcenter koppelt een persoonlijke telefoniste aan bedrijf zodat de klant geen vreemde stem aan de telefoon krijgt. Kortom een telefoonservice heeft veel voordelen.

https://www.bizziphone.com