Google Adwords Optimalisatie: Waarom Je De Relevantie Van Je Trefwoorden Moet Verhogen


Posted On apr 4 2016 by

Veel Google Adwords adverteerders zijn gefrustreerd. De meeste zijn zelfs in de war.

Kun jij je hierin vinden?

Je hebt onderzoek gedaan naar je trefwoorden. Je hebt een lange lijst aan termen samengesteld en ze geïmplementeerd in je Adwords account.

Wat nu?

De helft van de termen werkt niet eens. Waarom?

Het Adwords systeem geeft je een lage kwaliteitsscore, dat betekent dat je een niet erg relevante trefwoordenlijst hebt.

Wat wil het systeem dan?

Antwoord: dat je je kwaliteit verbetert of je klikprijs verhoogt.

Natuurlijk wil je je klikprijs niet verhogen. Dus moet je je kwaliteitsscore verbeteren.

Hoe? Door de relevantie van je trefwoorden te verbeteren.

Precies!

Trefwoorden relevantie is de sleutel tot succes in Google Adwords.

Hoewel het verleidelijk is om alle mogelijke trefwoorden te gebruiken moet je weten dat dit de nummer 1 fout is die adverteerders maken in hun campagne.

Trefwoorden relevantie kwalificeert de eindgebruiker.

Wanneer deze gebruiker op een relevant trefwoord zoekt waardoor je advertentie geactiveerd wordt heb je iemand gekwalificeerd die geïnteresseerd is in jouw product/dienst.

Daarom dien je je trefwoord relevantie zo veel mogelijk te verhogen.

Wat wordt beschouwd als een relevant trefwoord?

De term moet precies weergeven wat je adverteert.

Wanneer je bijvoorbeeld Adwords tips promoot kan een lijst met relevante trefwoorden er als volgt uit zien:

Google Adwords tips

Google Adwords hulp

Google Adwords advies

Hoewel de volgende lijst trefwoorden enigszins gerelateerd is kun je zien dat ze gericht zijn op een totaal ander publiek:

Google Adwords expert

Google Adwords consultant

Google Adwords professional

In de laatste lijst zal Adwords je trefwoorden relevantie zeker lager beoordelen dan in de eerste.

Zelfs als je je klikprijs zou verhogen zodat je deze termen kunt omvatten heb je de kans dat zelfs als gebruikers op je advertentie klikken ze je website zullen verlaten zonder iets te kopen.

Waarom?

Het product/de dienst die je aanbied is niet precies waar ze naar zochten.

Daarom is trefwoorden relevantie zo belangrijk.

Je moet weten wie je doelgroep is en je doelgroep moet weten hoe ze je kunnen vinden.

Je komt beide kanten tegemoet wanneer je het relevante trefwoord vindt.

Volg deze eenvoudige stappen met betrekking tot trefwoord relevantie en je bent op weg naar succes in Adwords!

http://gmu.online

Last Updated on: november 9th, 2017 at 2:21 am, by


Written by