De reden waarom duurzaam steeds belangrijker wordtDat duurzaamheid een steeds belangrijker punt wordt op onze agenda, dat is de laatste jaren natuurlijk niet meer te ontkennen. We worden er immers dagelijks meerdere malen mee geconfronteerd. Toch is het voor velen een raadsel waarom duurzaamheid nu zo belangrijk is. Ondanks dat, zijn er tal van redenen te bedenken waarom dit zo is. Eén van die redenen is natuurlijk de opwarming van onze aarde. Het is essentieel dat we deze opwarming flink de kop in te drukken. Dit kunnen we alleen als we hier met elkaar iets aan doen! Zo kunnen we al met een paar kleine dingen eenvoudig allemaal ons steentje bijdragen. Eén van deze zaken is rekening te houden met de aanschaf van nieuwe kleding of accessoires. Dus ga jij binnenkort shoppen, let dan eens op van welk materiaal je kleding of tas is gemaakt en ook waar ze vandaan komen. Waarom, dat lees je hier. Langer plezierNaast het feit dat duurzame materialen simpelweg een stuk langer meegaan, is het ook goed voor het milieu. Doordat we langer plezier kunnen hebben van onze spullen, betekent dit ook dat een herhaalaankoop een stuk langer op zich laat wachten. Hierdoor zullen we minder vaak aanspraak hoeven te maken op het putten uit nieuwe grondstoffen en kan de productie worden teruggeschroefd. Waar dit met meubels al enorm populair is, zien we dit ook steeds vaker terug bij kleding en tassen. Hoe fijn is het, dat jij een prachtige leren myomy tas aanschaft, die vervolgens enkele jaren meegaat. Dat geldt niet alleen voor tassen die we dagelijks gebruiken, maar geldt ook voor sporttassen en de welbekende boodschappentas. ConsumentengedragHet gedrag van de consument veranderd. Dat betekent dat we ons er steeds meer van bewust worden dat duurzaamheid ontzettend belangrijk is. We maken ook steeds bewuste keuze als het gaat om aankopen van onder andere onze boodschappen, kleding en dus ook tassen. Zo zien we ook bij de bekende merken dat bijvoorbeeld merken zoals burkely tassen duurzaamheid één van de belangrijke punten is waar de focus op ligt. Doen ze dit niet, dan is de kans relatief groot dat dit door de consument gigantisch wordt afgestraft, met dalende verkopen tot gevolg. We zien dus ook de consument zich er steeds meer van bewust wordt wat het belang is van deze verandering. Waar prijs tot voorkort regeerde, blijkt dat kwaliteit en duurzaamheid het nu winnen.
|