Gegrond
Image default
Internet marketing

Het combineren van offline en online marketing is goed voor je business

Online marketing versus offline marketing

Offline en online marketing combineren is een goede manier om je aanbod bij een breed publiek onder de aandacht te krijgen. Marketing gaat om het overbrengen van jouw bedrijf op de klant. Al lange tijd wordt er veel gefocust op online marketing. Maar offline marketing is zeker niet uit te vlakken. Het is in de tijd waar veel digitaal gebeurt nog een zeer nuttige tool om offline mensen te benaderen. Soms kiezen mensen expres om niet digitaal te zijn. Met internetadvertenties bereik je deze mensen vanzelfsprekend niet. Om hen wel te bereiken kun je inzetten op offline en online marketing combineren. Zo richt je je advertenties aan vele mensen tegelijkertijd.

Wat zijn voorbeelden van offline marketing?

Offline marketing is in het huidige leven nog volop aanwezig. Mensen zijn er zich niet altijd bewust van dat ze naar reclame kijken. Toch heeft het brein de merknaam of het product opgenomen. Andere vormen zijn wel bewuste reclames. Denk bij offline marketing maar aan billboards, advertenties in kranten, reclamebestickering, verpakkingen van producten, spotjes op tv en radio, posters op treinstations, et cetera.

Hoe kun je met offline en online marketing goede resultaten halen?

Juist door de combinatieslag te maken tussen deze twee vormen van marketing kun je goede resultaten behalen. Met online marketing kun je zeer gericht bepalen aan wie je advertenties stuurt. Doelgroepen kun je kenmerken meegeven zoals leeftijd, geslacht, woonregio, inkomen en veel meer. Daarnaast kun je online ook zorgen dat vele mensen tegelijkertijd je advertentie zien. Als je dat wilt kun je deze zelfs internationaal inzetten. Bij offline marketing is deze range iets minder breed, maar daarom zeker niet waardeloos. Je zorgt hiermee voor herkenning. Mensen zijn gewoontedieren en leggen vaak een bepaalde route meerdere keren per week af. Ten behoeve van werk of om andere redenen. Hoe vaker zij daarbij jouw advertenties zien of horen (langs de snelweg, op het station, in de winkel, op de radio), hoe beter jouw merk in hun hoofd blijft hangen. Als zij dan op een later moment op internet surfen en een advertentie van jouw merk voorbij zien komen, kennen ze dit al omdat ze je eerder hebben gezien. De nieuwsgierigheid is daarmee sneller gewekt.

Vraag om advies of hulp bij de specialist

Je kunt het beste samenwerken met een partij die verstand heeft van marketing. Zo kun je de beste resultaten behalen. Voorkom dat je geld verspilt aan adverteren zonder dat je weet wat je doet. Dat zou zonde zijn van zowel je geld als je tijd. Een professionele partij gaat ervoor zorgen dat jouw marketing precies wordt afgestemd op de doelgroep. Zo creëer je meerwaarde, wat zorgt dat mensen sneller converteren. Vraag een specialist om je te helpen bij het offline en online marketing combineren.

https://www.omcbase.nl/offline-online-marketing-combineren/