Gegrond
Image default
Dienstverlening

Agressiebeheersing is erg belangrijk in het leven

Het omgaan met agressie is niet altijd even makkelijk, maar in het leven zal je er helaas waarschijnlijk wel een keer mee te maken krijgen. Om daar dan zo goed mogelijk op te anticiperen wordt er een keuze aan je voorgelegd waarbij je effectieve agressiebeheersing kunt toepassen. Je kunt dit doen door middel van een training die speciaal is opgesteld om agressiebeheersing te behandelen en op een goede manier hiermee om te kunnen gaan. Werk je bijvoorbeeld bij de klantenservice van een bedrijf en gedraagt iemand zich agressief tegenover jou, hoe ga je dan te werk? En hoe ga je in het dagelijkse leven om met mensen die ineens omslaan en agressieve trekken vertonen? Dat kan je leren aan de hand van een aantal intensieve trainingen die betrekking hebben op agressiebeheersing.

Herkennen en controleren

De agressiebeheersing heeft veel voordelen. Het helpt je namelijk om het gedrag dat er plaatsvindt te herkennen en ook te controleren. Dat betekent dat je aan ziet komen wanneer iemand dat gedrag gaat vertonen en wanneer het wordt vertoond, weet je dan ook wat voor soort gedrag dit betreft. Aan de hand daarvan kan je dan weer diverse methodes toepassen om te zorgen dat er hier een verbetering in plaats gaat vinden. Dit kunnen dus bijvoorbeeld boze klanten zijn, maar ook boze patiënten of cliënten van een andere praktijk kunnen hieronder vallen.

Actie ondernemen

Tijdens de agressiebeheersing training wordt er aan je duidelijk gemaakt hoe je het beste kunt omgaan met dit soort mensen en welke acties je moet ondernemen wanneer je terecht komt in een dergelijke situatie. Je kunt je vinger hierop leggen, weet het te herkennen en daarna te handelen naar het soort gedrag dat een ander vertoond en hiermee de agressiebeheersing te stimuleren. Dit leer je in een aantal stappen geleidelijk toe te passen.