Harde schijf kapot


Posted On jul 22 2014 by

Gestruikeld over de snoer en zomaar op de grond gevallen. Wat een dikke pech! Nu is mijn harde schijf kapot. Dat moest mij weer overkomen. 10 Jaar administratie, alle documentatie en alle foto’s van de  kinderen in één klap weg. 

Wat nu te doen. Goede raad was duur. Wie kon mijn harde schijf herstellen? Toch maar even googelen voor een oplossing. Daar zag ik “Data Recovery Nederland” staan. De website kwam betrouwbaar over dus meldde ik mij aan voor een onderzoek.

Direct na de aanmelding kreeg ik bericht dat de aanmelding succesvol was gelukt. Ik kreeg ook een klantennummer. Binnen een half uur werd ik al gebeld door iemand van het bedrijf die wilde weten of ik nog vragen had. Nou, natuurlijk had ik nog een heleboel vragen. Alles werd me haarfijn uitgelegd. Eerst moesten ze mijn harde schijf onderzoeken, daarna zou er een vrijblijvende offerte uitrollen met een probleemomschrijving, de oplossing en de kosten. Dan kon ik daarna nog kijken wat ik zou doen. Gelukkig maar. Ik zat dus nog nergens aan vast.

Ik moest nog wel zorgen dat de schijf bij Data Recovery Nederland kwam. Ook daarbij werd ik uitstekend geholpen. Direct na het gesprek kreeg ik een mail waarin haarfijn werd uitgelegd hoe ik de schijf het beste kon verpakken. Wat een service! Dat vind je tegenwoordig niet snel meer. De harde schijf was snel op de post gedaan en nu maar afwachten.

’s Anderdaags kreeg ik al een berichtje in mijn mailbox. Mijn harde schijf was goed aangekomen en het onderzoek zou worden gestart.

Binnen vier dagen ontving ik het diagnoserapport in mijn mailbox:

Rapportage: De lees/schrijfkop was kapot gegaan en moest vervangen worden door een identieke lees/schrijfkop. Ook was er veel schade op de platter van de harde schijf.

Oplossing: De lees/schrijfkop moest vervangen worden wat in een cleanroom moest gebeuren. Daarna zouden ze de datalaag weer uitlezen.

Ik snapte het nog niet helemaal dus belde ik even op. Een jongeman legde haarfijn uit hoe het werkte. Alleen als alles wat ik nodig had van deze schijf teruggehaald kon worden dan zou er een factuur volgen. Als niet alles teruggevonden was en ik zou niet tevreden zou zijn met het resultaat dan zou de factuur komen te vervallen. Dus no cure no pay.

Ik vulde direct het akkoordformulier uit de bijlage in om opdracht te geven voor recovery en stuurde het terug. Ook hiervan kreeg ik weer een bevestiging.

Binnen een week kwam het positieve bericht:

Al mijn gegevens waren succesvol hersteld. Dat kon ik ook wel zien in de filelist die in de bijlage zat en waarin keurig alle bestanden en mappen stonden die teruggevonden waren.

Binnen enkele dagen had ik mijn data weer thuis. Keurig bezorgd door een koerier en netjes op een mooie externe harde schijf. Die kon ik mooi gebruiken als back up. Dit zou mij geen tweede keer overkomen!

Data Recovery Nederland bedankt voor het terughalen van mijn bestanden!

http://www.datarecoverynederland.nl/harde-schijf-kapot.html

Last Updated on: december 22nd, 2017 at 8:23 am, by


Written by