Gegrond
Image default
Dienstverlening

Aanmaning voorbeeld

AANMANING VOORBEELD

Een paar jaar geleden ben ik daarna voor mij zelf gestart.Daarvoor werkte ik onder een werkgever. Maar dit bedrijf ging failliet. En ineens zat ik werkloos thuis. Ontzettend saai vond ik het zonder werk thuis zitten. Ik werd er gewoon niet goed van. Het was daarnaast niet goed voor mijn relatie. Psychisch kon ik het maar heel moeilijk verwerken. Het voelde toen alsof ik als een papiertje was weggegooid.
Een nicht was pas als zelfstandig ondernemer gestart. Hier heb ik toen wat over afgepiekerd. Het leek me toen wel wat. Eigen baas zijn, ontzettend verschrikkelijk leuk toch? Maar wat voor bedrijf moest ik toen beginnen? Ik besloot toen een internet bedrijfje te starten. Mensen konden bij mij toen een website aanvragen. Geen gat in de markt maar men kan er een goede boterham mee verdienen.
De boekhouding moet helaas ook gedaan worden. Ik zocht een aanmaning voorbeeld toen een nota niet betaald werd.

Op zoek naar een aanmaning voorbeeld.

Ik zocht toen een voorbeeldbrief om te gebruiken. Hiermee is mijn vrouw direct aan de slag gegaan. Het feit dat we een wanbetaler hadden, maakte haar toen furieus. Maar nu nog steeds ben ik blij zelfstandig ondernemer te zijn.
Zelfstandig ondernemer zijn heeft meerdere voordelen;
1. Je geeft je eigen orders.
2. Doorgaans verdien je dan meer dan wanneer je bij een baas werkt.
3. Je kunt alles doen zoals jij het dan wilt.
4. Je kunt dan selectief zijn in het aan te nemen werk.
Het aanpassen van de brief was zo gebeurt. Deze werd verzonden naar de schuldenaar. Maar er volgde nog steeds geen betaling.

Openstaande nota laten incasseren

Mijn eerste openstaande factuur werd maar niet betaald. Wat moest ik er toen mee doen? Zal ik de klant gaan aanschrijven of bellen? Maar hoe vaak, hoe veel keer en wanneer? En wat zet je in zo’n brief? Op internet vond ik toen gelukkig een zeer goede voorbeeldbrief. Deze heb ik aangepast met mijn eigen gegevens. En naar de schuldenaar verstuurd.
Maar de aanmaningsbrief kreeg ik toen terug. Debiteur bleek niet meer op dit adres te wonen. De eerste bestelling van deze klant was toen al van een paar jaar eerder. En deze was verhuisd. Dit had de klant niet doorgegeven. Wat was met het pakketje gebeurd? Was deze wellicht ook niet aangekomen? Ik belde de klant. De bestelling was wel aangekomen bij hem. Deze waren wel naar het juiste adres doorgestuurd. Dat vond ik apart. Er bleek geen sprake van opzet. De schuldenaar heeft toen alsnog dezelfde dag betaald. Met debiteuren neem dan ik voortaan direct telefonisch contact op. Daarmee voorkom je dan veel ergernis.

http://www.billincasso.nl/nl/aanmaningsbrief-voorbeeld.html