Heel vaak wordt ons gevraagd naar promotie van SEO-bestemmingspagina’s. En het meest interessante is dat iedereen er diep van overtuigd is dat dit kan, en vooral: het is gemakkelijk te implementeren, omdat “dit maar één pagina is” en niet een hele site. We hebben lange tijd verschillende oplossingen getest, het succes van onze collega’s gevolgd en nu zijn we klaar om ons oordeel uit te spreken over de vraag of het mogelijk is om de landingspagina via SEO te promoten. En ik waarschuw je meteen dat alles nogal dubbelzinnig zal zijn, hoewel alle woorden op feiten zijn gebaseerd. IS SEO MOGELIJK VOOR LANDING Vanwege de hoge conversies in vergelijking met reguliere sites, geven ondernemers de voorkeur aan bestemmingspagina’s. In dit artikel zullen we het niet hebben over de verschillen tussen een landingspagina en een website, en we zullen niet debatteren wat beter is. We zullen onmiddellijk beslissen dat we in onze situatie een site van één pagina nodig hebben. De bestemmingspagina is ideaal voor direct en populair verkeer, zoals contextuele advertenties. Maar aangezien SEO-promotie op de lange termijn een meer winstgevende optie is, probeert iedereen (goede wil) twee vliegen in één klap te slaan – om een conversiesite te krijgen en deze naar de TOP 10 zoekmachines te brengen. We hebben onze klanten lange tijd afgeraden en bewezen dat het bijna onmogelijk is om een landingspagina te promoten via SEO, of beter gezegd: je hebt het niet nodig. Maar nu hebben we het opgegeven. Je hebt ons verslagen. En niet omdat we eindelijk hebben geleerd hoe we pagina’s van één pagina in zoekmachines kunnen promoten. We wisten eerder hoe we dit moesten doen. Het punt is dat je er diep van overtuigd bent dat je het nodig hebt. Het is onmogelijk om te doen (moeilijk) Een kleine excursie in de wereld van “Website Promotie door SEO”. De belangrijkste vragen waarvoor we ons bedrijf naar de TOP van Google willen brengen, worden opgezocht en gemarkeerd. Vervolgens worden al deze vragen verdeeld over relevante (betekenisvolle) pagina’s en geoptimaliseerd voor technische problemen (we gaan niet in op details, dit is nu niet belangrijk). Het belangrijkste idee is dat elke pagina is geoptimaliseerd voor de belangrijkste zoekopdrachten. Wat staat er op onze bestemmingspagina? Dat klopt, slechts één pagina. Dit betekent dat we deze pagina alleen kunnen promoten op basis van één, de meest relevante groep zoekwoorden. Bent u bijvoorbeeld een fabrikant van op maat gemaakte meubelen, dan kunt u kiezen voor “Maatwerk keukens” of “Maatwerk kleerkasten”. Waarom het onmogelijk is om de algemene “Meubels op bestelling” te nemen, leest u hieronder. A priori is een site met meer pagina’s sterker dan een site met minder pagina’s. Natuurlijk, met dezelfde kwaliteit, kun je de hoeveelheid gewoon niet verdragen. Daarom is het bijna onmogelijk om een landingspagina te maken en te promoten voor de meest concurrerende verzoeken (hoogfrequent of HF). Praktisch – want nu is er op bijna alle gebieden op internet hevige concurrentie, maar er zijn uitzonderingen, en misschien heb je geluk. En tenslotte. Bij SEO bestaat er zoiets als tekstvolume. Hoe competitiever het verzoek, hoe groter de tekst (indien ruw). Soms zie je hele grote “tekstvellen” die meer dan 10.000 tekens bevatten (ongeveer 4 pagina’s). Het is natuurlijk niet nodig om de grootte van de tekst te meten, maar het feit dat er veel moet zijn, is zeker. Drie belangrijke geheimen van promotie Maar heb je gezien dat sites van één pagina soms op de eerste plaatsen in de zoekopdracht vallen? Zoals bijvoorbeeld onze site op de bovenstaande schermafbeelding. Het is dus mogelijk. Hier beweer ik niet dat het kan en het is niet moeilijk om te doen. Het belangrijkste is om de drie belangrijkste gedachten die volgen uit het bovenstaande gedeelte te begrijpen: U kunt een landingspagina promoten door zoekopdrachten met een lage frequentie (weinig concurrentie) of een gemiddelde frequentie (gemiddelde concurrentie); Er mogen niet meer dan 5 verzoeken per pagina zijn (bij voorkeur 1-2). Zelden tot 30 jaar, maar op voorwaarde dat er zeer lage frequenties worden gebruikt; Er zou veel meer tekst moeten zijn dan gewoonlijk wordt aangetroffen op een klassieke bestemmingspagina, niet gemaakt voor SEO. Als u zich van deze gedachten bewust bent, zult u slagen. Je vliegt niet in de wolken en hoopt de TOP te bereiken voor zoekopdrachten met een populariteit van meer dan 10.000 hits per maand. En u zult ook begrijpen dat uw site deels overladen zal worden met onnodige en deels domme informatie. OPTIMALISATIE-INSTRUCTIES Optimalisatie van SEO-bestemmingspagina’s is niet anders dan optimalisatie van websites met meerdere pagina’s. Het enige verschil zit in de hoeveelheid werk. En zoals je misschien al geraden hebt, is het op de landingspagina meerdere keren, of zelfs tientallen keren, minder. Maar het resultaat is ook minder. Daarom is dit zowel goed als slecht nieuws tegelijk. In ons artikel over de kosten van zoekmachineoptimalisatie (SEO-promotie: wat is de prijs van succes), hebben we het hele onderdeel in fasen opgedeeld en beschreven hoeveel het kost. Nu zal ik een algemene samenvatting geven en een paar punten toevoegen die belangrijk zijn bij het promoten van een landingspagina. Technische optimalisatie van de landingspagina U moet uw site technisch onderlegd maken. Dit omvat momenten uit de robots-bestandsserie, H1-headers, titel, contacten, de afwezigheid van cirkelvormige links, micro-markup, ALT naar afbeeldingen en tientallen kleine maar routinematige bewerkingen. Ik wil speciale aandacht besteden aan de mobiele versie, want nu komt gemiddeld 50% van het verkeer naar websites van mobiele apparaten. En de zoekmachines hebben een bepaald algoritme dat de zoekresultaten verhoogt voor sites met mobiele aanpassing, en voor degenen die het niet hebben, ze verlaagt. Als u ook aparte sleutels wilt ophalen voor verschillende diensten of producten (“Keukens op bestelling”, “Schuifkast op bestelling”, “Bank op bestelling”), dan moet u voor elke groep verzoeken een aparte pagina maken. En natuurlijk moeten ze aan elkaar worden gekoppeld (om links naar elkaar te bieden om de reputatie bij de zoekmachine te vergroten). Inhoud (tekst) Uw tekst moet 100% uniek zijn. Daarom geen likken of zelfs maar parodiëren. Zoekmachines zijn erg handig in het bepalen van wie van wie heeft gestolen. En ze leggen onmiddellijk sancties op tegen onvriendelijke spelers in de markt. En aangezien je maar één pagina hebt, zou je kunnen zeggen dat er ook één kans is. Maar behalve dat hij uniek is, moet de tekst ook geoptimaliseerd zijn voor trefwoorden. Dat wil zeggen, er moet voldoende volume zijn met het voorkomen van verzoeken op de hele site. Je hebt uit de bovenstaande voorbeelden al ontdekt dat het nastreven van optimalisatie de bruikbaarheid kan schaden, en ik zal je vertellen dat het het niet waard is. Externe factoren Als u de bestemmingspagina wilt promoten bij hoogfrequente zoekopdrachten, dan kunt u niet zonder extra hulp. Je hebt extra signalen van buitenaf nodig. Dit zijn ofwel links van gezaghebbende sites, of vermeldingen, reposts op sociale netwerken. Dit alles laat zoekmachines zien dat uw site geweldig is. Maar aangezien de bestemmingspagina wordt gepromoot door een lage frequentie (zelden een middenfrequentie), heb je praktisch geen links nodig. Je bereikt de TOP sowieso als je alles goed hebt gedaan en er weinig concurrentie is. Voor speciale gevallen (ik heb het over veel concurrentie) kan hulp nodig zijn. Maar waarom zou je klimmen met een landingspagina waar een “groot bloedbad” is ?! Ik weet zeker dat je het idee snapt. Commerciële factoren Uw pagina is geen blog en verre van een nieuwsportaal, wat betekent dat u zoekmachines moet laten zien dat u een commerciële organisatie bent. Dit zal helpen om de felbegeerde posities te krijgen voor verzoeken als “Koop”, “Prijs”, “Bestelling”, “Catalogus”, “Service”, enz. Onder dergelijke factoren zijn prijzen (tarieven), bedrijfsadres, telefoonnummer, kaart, product- of dienstfoto’s, beoordelingen. Dit is geen volledige maar must-have lijst voor een succesvolle commerciële site. Informatieve en commerciële sites zijn tenslotte iets anders gerangschikt, en dat is logisch, aangezien ze verschillende doelen en verschillende verzoeken hebben. Gedragsfactoren En het stokje sluiten zijn gedragsfactoren. Alle criteria voor het gedrag van mensen op de site zijn belangrijk, maar vooral belangrijk: de kijktijd, het bouncepercentage (het aantal mensen dat minder dan 15 seconden op de site was) en het aantal behaalde doelen. Om dit te zien (en aan zoekmachines te laten zien) moet u Google Analytics installeren. Daarom, zelfs als u zelf een bestemmingspagina maakt, zoals SEO-bestemmingspagina-promotie, probeer dan uw best. Maak het niet te kort, voeg gamification toe aan uw bedrijf, maak allerlei interessante en geanimeerde inserts zodat gebruikers stil blijven staan en bij het proces betrokken raken. Als je niet weet wat je moet gebruiken, lees dan ons artikel. KORT OVER DE BELANGRIJKSTE Op verzoek van de meerderheid hebben we de “Seo-frame” -optie geïmplementeerd in onze bestemmingspagina-ontwikkeling. Maar van alle sites die we hebben gemaakt, gebruikt slechts 1% van de mensen het daadwerkelijk om hun bestemmingspagina op internet te promoten. Een deel van het probleem is luiheid, een deel van onwetendheid, maar de meeste weigeringen zijn omdat SEO-optimalisatie van bestemmingspagina’s niet van het grootste belang is en niet zo effectief als u wilt. We overtuigen de eigenaren vaak met de woorden “Je hoeft niet zo veel in te zetten op SEO-promotie van de bestemmingspagina, je kunt maar beter nadenken over contentmarketing”, en laten ze een beetje gaan. Maar aan de andere kant bemoeit de een zich niet met de ander. U kunt SEO doen voor een bestemmingspagina en deze laten zweven. Laat dergelijk werk 5-10 klikken per dag opleveren, maar, zoals ze zeggen, “een vogel in de handen is beter dan een taart in de lucht”.
https://www.webdeveloper.today/2021/12/create-perfect-logo-or-icon-for-your.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html |
